Maarten
1/5
Ik heb een grondboor gehuurd, prijs per dag op de site = €38,- (zie bijlage). Omdat ik die dag 2u eerder klaar was vanuit werk, vroeg ik of het een probleem zou zijn als ik deze wat eerder zou ophalen, aangezien ik anders 44 retourkilometers moest maken om deze alsnog op het prezieze tijdstip van 18u op te komen halen. Dit was helemaal geen probleem, en dat zou goedkomen is er gezegd.
De volgende ochtend wilden we starten met boren voor de schuttingpalen, maar blijkt dat het tussenstuk niet was meegeleverd die nodig is om de juiste diepte te verkrijgen. Wij moesten hierdoor helemaal apart weer terug reizen (30min reistijd) om deze alsnog op te gaan halen. Toen wij diezelfde dag de boor 29min(!) na afgesproken tijdstip hebben ingeleverd, kregen we tot mijn grote verbazing een factuur van €68,40. Bij de servicebalie ontmoeten we de bekende paarse krokodil: nee, dit zijn de regels meneer, u krijgt hiervoor het minimumtarief van +4u extra erbovenop, wij kunnen daar niets aan doen dat komt vanuit het verhuurbedrijf: de service is hier bij Gamma Elst dus ver te zoeken.
Het is dat onze lokale zelfstandige bouwmarkt deze boor niet in de verhuur had, maar doorgaans wordt ik daar veel persoonlijker benaderd en is er uitstekende service. Gamma Elst verschuilt zich hier achter een regelnetwerk en wijst naar een ander zonder de situatie hier servicegericht te bekijken. Immers, ik ben van tevoren foutief ingelicht en heb bovendien 30min extra moeten rijden omdat wij initieel niet het juiste tussenstuk hebben meegekregen. Om dan voor +29min later inlevertijdstip het volle minimuntarief van 30,40 bovenop de totaalprijs te krijgen vind ik echt wel scheef. Als ik wist dat ze zo zouden omgaan met klanten en nu bijna het dubbele tarief hebben gevraagd (€68,40 ipv €38), was ik van tevoren wél heen- en weer gereden om de boor 18u op te komen halen: bovendien een stuk minder duurzaam!