Het Schild - Wolfheze

Adres: Wolfhezerweg 101, 6874 AD Wolfheze, Holandia.
Telefon: 267516800.
Strona internetowa: pleyade.nl
Specjalności: Opieka nad osobami starszymi, Agencja opieki, Dom opieki.
Inne ważne informacje: Parking dostępny dla osób na wózkach, Wejście dostępne dla osób na wózkach.
Opinie: Ta firma ma 42 recenzji na Google My Business.
Średnia opinia: 4/5.

📌 Lokalizacja Het Schild

W Wolfsheze, w Holandia, miejsce, w którym można znaleźć interesujące instytucje opieki, jest Het Schild. Lokal ten adres: Wolfhezerweg 101, 6874 AD Wolfheze, tel. 267516800, strona internetowa: pleyade.nl.

Specjalizuje się on w opiekach nad osobami starszymi oraz w agencji opieki oraz w domach opieki. Inne ważne informacje to: parking dostępny dla osób na wózkach, wejście dostępne dla osób na wózkach.

Według opisów na Google My Business, Het Schild ma 42 recenzji i średnią opinię 4/5.

Opinie o Het Schild:

  • Współczuć dla wszystkich, którzy potrzebują opieki
  • Przyjazne środowisko dla osób starszych
  • Profesjonalna opieka
  • Łatwy dostęp dla osób z niepełnosprawnością

Wśród osób, które odwiedziły Het Schild, można znaleźć recenzje pochwalne, ale również niektóre negatywne. Wszystkie recenzje wskazują na fakt, że Het Schild jest cenionym miejscem w okolicy, z którym warto się zapoznać.

Het Schild jest idealnym miejscem dla osób, które szukają opieki dla osób starszych lub chcą korzystać z usług agencji opieki lub domów opieki.

Wszystkie informacje na temat Het Schild można znaleźć na ich stronie internetowej, a także w recenzjach na Google My Business.

👍 Recenzje dla Het Schild

Het Schild - Wolfheze
Yvonne V. G.
5/5

Ik woon met veel plezier in Het Schild!

Met verbijstering las ik dinsdagmorgen de brief die de zoon van mevrouw Tan in mijn brievenbus had gestopt. Ik woon in Het Schild door omstandigheden omdat ik niet langer alleen voor mijn huis met grote tuin kon zorgen. In Het Schild vond ik een appartement dat volledig paste bij mijn wensen. Een directe toegang tot en een prachtig uitzicht op het park. Ik hou van rust en groen en dat heb ik in Het Schild gevonden. Aardige mensen voor een praatje, goed georganiseerde evenementen en hulp als ik die nodig heb. Het restaurant biedt naast de dagmenu’s, ook vegetarisch, een keur aan lunchgerechten waar ik ook graag gebruik van maak. Er wordt gekookt met veel verse groente en volgend jaar wordt er zelfs een eigen moestuin aangelegd.
Kortom, een fijne plek om te wonen als een blij konijn in een warm hol. Ik blijf hier lekker zitten.

Yvonne van Geel, 103-6

Het Schild - Wolfheze
Ethel S.
5/5

Sinds ruim 3 jaar woon ik nu in Het Schild, naar volle tevredenheid. Blindvriendelijk gebouw, met mooie appartementen, leuke activiteiten, gezellig eten in het restaurant, vriendelijk zorg- en keukenpersoneel, fijn contact tussen bewoners onderling, heerlijk park bij het gebouw waar het met of zonder (blindengeleide)hond goed toeven is, goed bereikbaar vanaf station Wolfheze, elke vrijdagochtend kleine markt met brood- en kaaskraam vlakbij. Ondanks de bezuinigingen op de zorg van de afgelopen jaren, niets dan lof voor de zorg- en administratieve medewerkers. Zij doen hun best, ook al is dat soms moeilijk door de jarenlange bezuinigingen, en dat wordt door de bewoners zeer gewaardeerd. Het Schild kent tevens vele vrijwilligers, die zich enorm inzetten, tot grote vreugde van de bewoners, waarvan velen blind of slechtziend zijn. In Het Schild mag je blind zijn!

Het Schild - Wolfheze
annema R.
5/5

Sinds maart 2022 woon ik in Het Schild. Ik werd met open armen ontvangen. Voor het personeel is niets teveel, als ik ze nodig heb, komen ze. Ze lopen het vuur uit de sloffen! Ze hebben een groot empathisch vermogen, ze zijn bijzonder zorgzaam. Alles in het gebouw is afgestemd op de doelgroep, bovendien ontvangen we alle gewenste informatie in braille, groot letter druk, en digitaal. Er is tevens een geestelijk verzorger, die de bewoners heel nabij wil zijn. Zorg wordt op maat geleverd!

Het Schild - Wolfheze
Arjan T.
5/5

Wat jammer dat die Henk Tang zo tekeer gaat terwijl mijn tante er al 10 jaar met tevredenheid woont en elke dag met plezier naar de orangerie gaat voor een hapje en drankje. Ook helemaal niets mis met het warme eten wat ze dagelijks op haar kamer krijgt. Als mantelzorger heb ik in de afgelopen 10 jaar ook nog nooit personeel gezien wat niet betrokken is met de bewoners. Okee met de overgang en de periode voor de overgang is de communicatie inderdaad minder geweest maar dat is sinds de overname alleen maar beter en frequenter geworden.

En wat voor een nut heeft om zo tekeer te gaan waarmee je ook het personeel wat je zelf als 'goed' bestempeld een flinke trap nageeft. Nutteloos bovendien en dat maakt mij juist boos en neig ik terug te slaan met het feit waarom je je moeder 2,5 jaar ergens laat zitten terwijl je zo loopt te mopperen. Had dan eerder actie ondernomen!!

Maar fijn dat je moeder een andere en geschiktere plek heeft gevonden en ik hoop voor jullie dat jullie daar niet ook over 2 a 3 jaar met ruzie weggaan. Want vaak snijdt het mes aan 2 kanten, zeker bij een ruzie.

Dus doe Het Schild een plezier en hou de eer aan jezelf en verwijder deze review. Bedankt voor je medewerking.

Het Schild - Wolfheze
jan B.
5/5

Ik las ook met verbijstering de brief van de heer Tang. Ik herken nl helemaal niks van wat de heer Tang schrijft. Ik ben hier komen wonen omdat ik steeds meer zorg nodig heb. En een enkel personeelslid daargelaten, is de zorg meer dan uitstekend. Medebewoners zijn geweldig en altijd in voor een praatje. Of anders gezegd het is hier net een klein dorp. De appartementen zijn mooi en ruim. Kortom ik ben blij dat ik hier mag wonen.

Het Schild - Wolfheze
Henk T.
1/5

Beter af in een hondenpension….

Onze ervaring met woonZORGcentrum Het Schild in Wolfheze.
Onze moeder verbleef 2,5 jaar in Het Schild in Wolfheze. Wat bedoeld was als een veilige en warme woonplek voor slechtziende ouderen met dementie, bleek in werkelijkheid een kille, chaotische en onverschillige organisatie.

Het merendeel van het personeel is jong en onervaren. Natuurlijk zijn er enkele medewerkers die hun best doen, maar zij worden overschaduwd door structurele tekortkomingen en een gebrek aan professionele leiding.

Indicatie VIS 04 – meer geld, geen meerzorg!
In februari 2025 kreeg onze moeder een zwaardere indicatie (VIS 02 → VIS 04). Dat betekent een stijging van de vergoeding van circa € 7.000 naar ruim € 10.000 per maand. Volgens de landelijke richtlijnen hoort een VIS 04-profiel te staan voor 24/7-ondersteuning, persoonlijke verzorging, begeleiding, dagstructuur en crisisinterventie. In de praktijk veranderde er echter niets. Het zorgplan bleef woordelijk gelijk aan het oude plan, er is dus géén enkele inhoudelijke verhoging van de zorg geleverd.

Wat wij daadwerkelijk zagen
• Oogdruppels: vaak direct achter elkaar gegeven (1–4 minuten tussenpauze in plaats van 5–10 minuten), waardoor het eerste medicijn wordt weggespoeld.
• Hygiëne: ondanks herhaalde verzoeken hing de familie briefjes op met “handen wassen voor contact” wegens ontstoken oogleden (hordeolum). Dat je dit in de ouderenzorg moet vragen, is beschamend.
• Basiszorg: koffie- en theerondes regelmatig overgeslagen, maaltijden niet gebracht als ze op haar kamer at, douchen onregelmatig, bedtijden willekeurig.
• Rapportage: in Caren Zorgt werden handelingen genoteerd die nooit plaatsvonden, zoals “naar bed gebracht” terwijl familie aanwezig was of “medicatie gegeven”, er was een calamiteit dus geen tijd om te gaan kijken!!!! Onwaar en verzonnen!!!!
• Aandachtstijd: medewerkers kwamen soms één minuut binnen (“9.42 koffie – 9.43 weg”). Persoonlijke aandacht was praktisch afwezig.
• Begeleiding naar bed: “we komen u zo helpen” en pas 1,5 uur later of helemaal niet terug.

Geen regie, geen verantwoordelijkheid.
De leiding is structureel onbereikbaar: “in meeting”, “op cursus” of “extern bezig”. Familie krijgt geen helder aanspreekpunt. Bij overdracht naar de nieuwe instelling kwam geen medicatie- of EVV-overzicht; vragen bleven onbeantwoord.

Herhaling van oude problemen
De Inspectie Gezondheidszorg & Jeugd (IGJ) stelde al in 2018 vast dat Het Schild niet of grotendeels niet voldeed aan 10 van de 14 getoetste normen. Zeven jaar later constateren wij hetzelfde: gebrekkige organisatie, minimale zorg, slechte communicatie en een schrijnend gebrek aan verantwoordelijkheid.

Onze ervaring staat niet op zichzelf
Ook andere families melden online identieke problemen:
• “Tot nu toe bepaald geen goede eerste indruk. Zorg, professionaliteit, afspraken – op alle vlakken schiet het tekort.”
• “Slecht eten, minimale dagbesteding, geen begeleiding, je vraagt je af waar je voor betaalt.”
Deze reacties tonen dat wij niet de enigen zijn die structurele misstanden ervaren.

Onze conclusie
Wij hebben onze moeder overgeplaatst naar een andere zorginstelling. Daar ervaart zij eindelijk warmte, aandacht en deskundigheid, meer in een week dan in 2,5 jaar bij Het Schild.
Het Schild doet zijn naam geen eer aan. Het biedt geen bescherming, maar een façade van zorg waarachter desinteresse, wanorganisatie en bestuurlijke stilstand schuilgaan.

Wie zijn ouder of geliefde een waardige oude dag gunt, doet er goed aan verder te kijken.

Zoals iemand binnen Het Schild zelf tegen ons zei:
“Je bent beter af in een hondenpension.”

Henk Tang

Het Schild - Wolfheze
Mirjam S.
5/5

Ik en mijn partner zijn erg blij dat we in het Schild mogen wonen. De zorg die we nodig hebben is goed en met aandacht.
Maar fijn Henk Tang dat je zo blij bent met de nieuwe locatie voor je moeder. En hopelijk blijf je blij als over een tijdje de nieuwigheid eraf is.

Het Schild - Wolfheze
Peter L.
5/5

Zeer goed tehuis voor blinden en slechtzienden. Altijd klaar om te helpen en oplossingen te bedenken. Gaat zeer goed met bewoners om en hun veiligheid.

Go up