Kalorama - Beek-Ubbergen

Adres: Nieuwe Holleweg 12, 6573 DX Beek-Ubbergen, Nederland.
Telefoon: 246847777.
Website: kalorama.nl
Specialiteiten: Verzorgingshuis.
Andere interessante gegevens: Rolstoeltoegankelijke ingang, Rolstoeltoegankelijke parking.
Beoordelingen: Dit bedrijf heeft 26 recensies op Google My Business.
Gemiddelde mening: 3/5.

📌 Locatie van Kalorama

Kalorama Nieuwe Holleweg 12, 6573 DX Beek-Ubbergen, Nederland

⏰ Openingstijden van Kalorama

  • Maandag: 24 uur geopend
  • Dinsdag: 24 uur geopend
  • Woensdag: 24 uur geopend
  • Donderdag: 24 uur geopend
  • Vrijdag: 24 uur geopend
  • Zaterdag: 24 uur geopend
  • Zondag: 24 uur geopend

Kalorama: Een Verzorgingshuis met Eigen Kenmerken

Kalorama is een verzorgingshuis gelegen aan de Nieuwe Holleweg 12, 6573 DX Beek-Ubbergen, Nederland. Het biedt een unieke en comfortabele omgeving voor senioren die ondersteuning en zorg nodig hebben. Met een breed scala aan voorzieningen en diensten, staat Kalorama bekend om zijn persoonlijke aanpak en zorgvuldige aandacht voor elke individuele behoefte.

De speciale kenmerken van Kalorama zijn onder meer:

  • Een rolstoeltoegankelijke ingang en parkeerruimte, waardoor het makkelijk toegankelijk is voor iedereen.
  • Een rustige en gezellige sfeer, die helpt om zich snel te laten wennen.
  • Een ervaren en vriendelijke zorgteam dat 24/7 beschikbaar is.
  • Een breed scala aan sociale activiteiten en ontspanningsopties, om de dag levendig en interessant te houden.

Kalorama staat bekend om zijn hoge kwaliteit van zorg en heeft een 3/5 sterrenbeoordeling op basis van 26 recensies op Google My Business. Dit getuigt van de tevredenheid van klanten en laat zien dat Kalorama een betrouwbare en fijne plek is om te verblijven.

Adres: Nieuwe Holleweg 12, 6573 DX Beek-Ubbergen, Nederland.
Telefoon: 246847777.
Website: kalorama.nl.

👍 Beoordelingen van Kalorama

Kalorama - Beek-Ubbergen
Nancy B.
1/5

Mijn oma is hier opgenomen geweest en hoe er hier met de cliënten en kwaliteit van zorg wordt omgegaan is ronduit schandalig.

Alles gooien ze op personeelstekort maar dat betekend niet dat er geen kwaliteit en continuïteit van zorg hoort te zijn.
En dat is juist wat hier mist. Er wordt vaak personeel vanuit uitzendbureaus ingezet die naar mijn mening niet de goede kwalificaties hebben om met deze doelgroep om te gaan. Zo zijn er als gevolg hiervan bij mijn oma al een aantal gevaarlijke situaties ontstaan. En niet alleen bij mijn oma.
Het personeel wat wel de kwaliteit kan waarborgen en goed is voor de clienten loopt weg omdat zo de werksfeer en werkdruk teveel worden. Mijn oma heeft elke dag bezoek en wij zien heel veel dingen die niet door de beugel kunnen. Onethisch zelfs (ik ben zelf van origine verpleegkundige en ik kan er niet over uit hoe er hier met mensen wordt omgegaan en hoe slecht de theoretische achtergrond van sommige zorgmedewerkers is. laat staan het empatisch vermogen en verantwoordelijkheidsgevoel) Mensen te lang in luiers laten liggen. Zelfs zo erg dat het personeel meent gezellig een theekransje te kunnen houden nog voordat in de ochtend alle cliënten verzorgd zijn. En sommige hebben helemaal geen oog voor de cliënten. Die gaan liever op hun mobiel hun tijd verdrijven en zo het geld innen in vorm van loon. Dit loon wordt onder andere gefinancierd door de eigen bijdrage van de cliënten en vanuit de wet WLZ.
Clienten (die nog redelijk functioneren) voelen zich genoodzaakt om andere clienten te beschermen tegen gevaarlijke situaties (bijv vallen) omdat er geen personeel zichtbaar is op de afdeling of omdat deze gewoon niet de vaardigheden hebben om goed voor cliënten t3 zorgen.
Soms staat er dus ook maar 1 helpende vanuit een uitzendbureau (die er dan vaak nog nooit gestaan heeft op 2 afdeling tegelijkertijd). Tel dit op bij onkunde van die medewerker en je kunt al een risicoinventatisatie erop loslaten. Het is niet wachten op problemen maar de vraag is wanneer.

Wij hebben dit net zoals sommige personeelsleden aangegeven aan hogere hand, maar er schijnt niets te veranderen.
Er is zelfs een keer gezegd over personeel van een bepaald uitzendbureau dat het uitzendbureau verantwoordelijk is voor wie ze sturen. Dit staat in het contract. Dus nu lijkt het alsof Kalorama hun handen hiervan aftrekt. Onvoorstelbaarbaar!. De cliënten hebben een contract met Kalorama en niet met die uitzendbureaus. En het lijkt mij niet meer dan logisch dat je als zorginstelling dit controleert om zo de zorg te waarborgen. En dan ook extra goed als je klachten te horen krijgt.

Hieronder een aantal citaten uit een interview met de bestuurster van Kalorama:

De bewoner en de zorg voor die bewoner staan bij ons centraal.

De kwaliteit van zorg wordt bepaald door onze medewerkers in relatie tot de bewoners.

“Ik werk echt in een hele mooie, bijzondere organisatie. Waar het gaat over aandacht voor de bewoner, die staat centraal. De bewoners krijgen zorg en ondersteuning en behouden zoveel mogelijk de regie over hun leven. Maatwerk is de norm. We bieden persoonsgerichte zorg. De kwaliteit van onze zorg zit in de relatie en het contact van mens tot mens.

Allemaal mooie woorden maar de uitvoering laat al heel lang op zich wachten.
Dit lijkt zo wel een sprookje maar in feite is een verblijf bij Kalorama voor veel cliënten een nachtmerrie. En waarschijnlijk geldt dit ook voor een aantal mensen van het personeel. Maar zij kunnen er voor kiezen om weg te lopen.Dit kunnen de cliënten niet.

Er is nog zoveel meer te vertellen. Ronduit schandalig! De cliënten en ook het goede personeel moeten op handen gedragen worden maar ze worden gewoon als grofvuil behandeld. En ondertussen wordt er geld opgestreken maar de cliënten zien iig niet veel waar voor hun geld..

Dus voordat je bij Kalorama wilt gaan werken of je familielid hier wil laten wonen denk goed na! Allemaal mooie woorden maar er wordt maar heel erg weinig hiervan waargemaakt.

Kalorama - Beek-Ubbergen
Harry H.
4/5

Vandaag en morgen kalorama wandel tocht, altijd gezellig met muziek en wat snacks en drinken te koop voor wandelaars bij kalorama.

Kalorama - Beek-Ubbergen
Ton K.
5/5

Ons mam heeft 10 weken op de sterrenberg gelegen. Personeel is zeer hartelijk en communicatie met doktoren etc. Verliep uiterst prettig. Daarnaast is de expertise uitmuntend. Resultaat is dat mijn moeder erg goed gereageerd heeft op de revalidatie. Zowel mentaal en fysiek is ze heel goed hersteld. De band van mij en mijn moeder waren erg goed... werd zelfs erg hecht na enige tijd.
Ook aangaande het restaurant en receptie was de benadering van de werknemers c.q. vrijwilligers uiterst vriendelijk en service gericht.
Weken na thuiskomst werd na een telefoontje de nazorg perfect opgepakt en georganiseerd ingeregeld in het huidige verzorgingstehuis.
Dus... dikke pluim voor de Sterrenberg... Kalorama... wij zijn erg dankbaar..!!

Kalorama - Beek-Ubbergen
Wilco V. D. P.
2/5

De zorg op t hofke is op wat kleine akkefietjes wel goed zolang je met elkaar blijft communiceren.
Maar de warme maaltijd is te triest voor woorden, vooral als je bedenkt dat er sinds een kleine anderhalf jaar een super mooie keuken geplaatst is. Deze bewoners zijn van een generatie die gewend zijn aan aardappelen, groente en een stukje vlees. Dit is blijkbaar toch te hoog gegrepen voor de kok om dit te maken. Makkelijker is aardappelpuree en 3x in de week erwten of boontjes. En dan is t te warm om te koken en krijgt iedereen lekker makkelijk patat of een broodje hamburger!!!!!

Kalorama - Beek-Ubbergen
G H.
1/5

In Kalorama zijn eigenlijk de patiënten niet in goede handen. In het weekend kreeg mijn vader geen lucht meer en pijn op de borst. Wij hebben gebeld en de zuster is gekomen. Verteld wat er aan de hand is en zij ging kijken voor een arts. Na 45 minuten kwam zij weer op de kamer met de mededeling dat er in het weekend geen arts aanwezig is. Zeer slechte zaak is dat. Paar dagen later pijn in de arm en de hand is wat dikker geworden. Wel de arts langs laten komen. Hij zag op tafel een tube zalf staan en zei toen smeer die zalf maar op de arm. Dat is ook niet goed. Ik zeg,ga hier niet heen. Zeer slecht is het in Kalorama.

Kalorama - Beek-Ubbergen
Marcel K.
5/5

Mijn slechthorende en slechtziende grootvader is op deze prachtige locatie op de afdeling Boszicht geplaatst en hij heeft er uitstekende zorg gehad van begin tot einde. Alle lof voor het begane en bekwame personeel die voor een mooie tijd hebben gezorgd met de nodige gevarieerde uitstapjes.

Kalorama - Beek-Ubbergen
Adrianne V. B.
1/5

We hebben daar alleen iemand thuis gebracht

Kalorama - Beek-Ubbergen
Ad A.
2/5

Kleine kamers waardoor rommelig, weinig personeel, lang wachten op hulp (met pijn). Met andere woorden hier wil je naasten niet zien lijden. Het is erg verdrietig voor mij om aan te zien.

Go up