Revalidatie- en herstelafdeling | Lelie zorggroep - Capelle aan den IJssel

Adres: Prins Constantijnweg 2, Afdeling A2, 2906 ZC Capelle aan den IJssel, Nederland.
Telefoon: 102583950.
Website: leliezorggroep010.nl
Specialiteiten: Revalidatiecentrum.
Andere interessante gegevens: Rolstoeltoegankelijke ingang, Rolstoeltoegankelijke parking.
Beoordelingen: Dit bedrijf heeft 3 recensies op Google My Business.
Gemiddelde mening: 2.3/5.

📌 Locatie van Revalidatie- en herstelafdeling | Lelie zorggroep

Revalidatie- en herstelafdeling | Lelie zorggroep

Bent u op zoek naar een kwalitatieve revalidatie- en herstelafdeling in de omgeving Lelie zorggroep, gevestigd op Prins Constantijnweg 2, Afdeling A2, 2906 ZC Capelle aan den IJssel, Nederland, is een toonaangevend centrum voor revalidatie en herstel.

Specialiteiten

Het revalidatiecentrum van Lelie zorggroep heeft zich gespecialiseerd in verschillende velden:

  • Revalidatie

Andere interessante gegevens

  • Rolstoeltoegankelijke ingang
  • Rolstoeltoegankelijke parking

Beoordelingen

Dit bedrijf heeft 3 recensies op Google My Business, waarvan de gemiddelde beoordeling 2.3/5 is.

Contactgegevens

Adres: Prins Constantijnweg 2, Afdeling A2, 2906 ZC Capelle aan den IJssel, Nederland.
Telefoon: 102583950.
Website: leliezorggroep010.nl.

👍 Beoordelingen van Revalidatie- en herstelafdeling | Lelie zorggroep

Revalidatie- en herstelafdeling | Lelie zorggroep - Capelle aan den IJssel
Angel
1/5

Mijn schoonmoeder, inmiddels 91 jaar, heeft haar hele leven zelfstandig thuis gewoond en was altijd geestelijk en verbaal scherp. Op 1 mei brak zij echter haar heup tijdens een val thuis. Voor haar revalidatie brachten wij haar onder bij de Leliezorggroep in het IJsselland Ziekenhuis in Capelle aan den IJssel.

Al snel werd duidelijk dat mijn schoonmoeder zich niet op haar gemak voelde in het revalidatiecentrum. Ze had veel pijn, was ongekend moe en gaf aan dat ze het leven beu was. Ze ervaarde een gebrek aan medewerking en empathie van de medewerkers van de Leliezorggroep, wat ons ertoe bracht om de situatie van beide kanten te onderzoeken. We ontdekten dat de werkelijkheid genuanceerder was: mijn schoonmoeder belde volgens het personeel "te vaak," wat hen overbelastte met vragen die volgens hen niet relevant waren voor haar herstel. Daarnaast waren er simpelweg te weinig medewerkers beschikbaar binnen het budget van de Leliezorggroep.

Het grootste probleem bleek echter de manier waarop er met mijn schoonmoeder werd gecommuniceerd en de medische zorg die zij ontving. De toon van de communicatie was vaak onvriendelijk (hoewel ongeveer 90% van het personeel wel hart voor hun werk lijkt te hebben) en er was sprake van nalatigheid. Zo werd bijvoorbeeld vaak niet of veel te laat gereageerd wanneer mijn schoonmoeder op de knop drukte om naar het toilet te gaan, wat problematisch is omdat zij dat inmiddels zelf niet meer kan.

Een ander voorbeeld is de chirurgisch geplaatste schroef in haar heupbeen, die iets uitstak en tijdelijk klachten veroorzaakte. Deze klachten werden door de artsen van de Leliezorggroep te laat opgepakt, er werden pas na lange tijd foto's gemaakt, en hoewel het herstel in orde bleek te zijn, werd hierover niet gecommuniceerd. Dit leidde tot verwarring en onzekerheid, vooral omdat er twee weken later opnieuw foto's werden gemaakt zonder enige terugkoppeling.

Daarnaast heeft mijn schoonmoeder verschillende onderliggende gezondheidsproblemen, zoals een versleten knie en een gekneusde schouder, wat haar mobiliteit ernstig beperkt. Bovendien krijgt zij al jaren EPO en regelmatige controles vanwege bloedverlies. Ondanks deze complexe medische geschiedenis leek er een gebrek aan coördinatie tussen de verschillende betrokken partijen, zoals de interne en externe apotheek, het ziekenhuis en de Leliezorggroep. Zo was er een arts die zonder gegronde reden een wijziging in haar medicatie wilde doorvoeren, terwijl later bleek dat dit gebaseerd was op een misinterpretatie van de gegevens.

De communicatie tussen de geriater van de Leliezorggroep en de geriater van het IJsselland Ziekenhuis bleek ook te ontbreken. Dit kwam zelfs naar voren in de diagnose-behandelcombinatie, waar de geriater van het ziekenhuis volgens de behandelend chirurg ontbrak. Tot overmaat van ramp liep mijn schoonmoeder vlak voor haar ontslag een COVID-infectie op, waarna ze ziek werd herkend en behandeld met antibiotica en aerosolen. Uiteindelijk mocht ze, drie maanden later, naar een verpleegtehuis met de hoogste indicatie, omdat de meeste verpleegtehuizen overvol zijn.

Na drie maanden in de Leliezorggroep is mijn schoonmoeder niet alleen fysiek, maar ook mentaal een wrak geworden. Wij hebben sterk de indruk dat deze periode van revalidatie dit proces heeft versneld, waardoor we haar bijna niet meer herkennen. Het zorgsysteem in Nederland lijkt zwakkeren nog zwakker te maken. Tijdens een gesprek met de chirurg van het ziekenhuis (die wel communiceerde) werd bevestigd dat bij ouderen zoals mijn schoonmoeder, die altijd zelfstandig heeft geleefd, een gebeurtenis zoals een heupoperatie vaak een wankel evenwicht kan veroorzaken.

Gebrek aan mobiliteit en mogelijke voedingsdeficiënties leiden vaak tot complicaties na operaties. De chirurg suggereerde dat, in niet-acute gevallen, het beter zou zijn om ouderen eerst twee dagen voor de operatie goed te voeden om dergelijke complicaties te voorkomen.

Revalidatie- en herstelafdeling | Lelie zorggroep - Capelle aan den IJssel
Mia H.
1/5

Wat een ontzettend slechte revalidatie en herstelafdeling.
Je bent aan de goden overgeleverd!
Ondanks dat je helemaal niets of weinig kunt moet je het toch zelf maar oplossen.
Als je dan belt omdat je toch echt hulp nodig hebt laten ze je doodleuk eeuwig wachten! Er komt gewoon niemand!

Natuurlijk is er overal een personeels tekort maar patiënten die aan het revalideren zijn kun je niet aan hun lot over laten.

Ik hoop dat de mensen van de leliegroep in het IJsselland ziekenhuis ooit zelf op deze afdeling komen en kunnen ervaren hoe slecht deze is.

Revalidatie- en herstelafdeling | Lelie zorggroep - Capelle aan den IJssel
Judith D. H.
5/5

Na een operatie voor een nieuwe heup en door mijn handicap niet thuis kon revalideren terecht gekomen in het revalidatiecentrum Pniel afdeling Schenkel die gevestigd is in het Ijsselland Ziekenhuis.

Wat een warm bad en goede zorg door alle broeders en zusters en vrijwilligers en ook de catering waar niets teveel was om mijn boterhammen te snijden omdat ik dat niet zelf kon.

Overdag en s'nachts kwamen ze kijken of alles wel goed met je ging, en toen ik in het begin niet zelfstandig uit bed kon en in de nacht vaak belde om naar de wc te gaan was niets teveel.

Ook onderling hoorde ik heel vaak vanuit de personeelskamer s'avonds een hoop gegiechel en gelach en dat betekent dat er onderling een goede sfeer hing en daar genoot ik altijd enorm van.

Al met al een ontzettend fijne revalidatiecentrum voor herstel en zou ik iedereen aanbevelen.

Ik mis de broeders en zusters die zo goed voor me gezorgd hebben nu ik weer thuis ben en denk met vreugde terug aan de tijd die ik daar doorgebracht heb.

Nogmaals hartelijk bedankt voor alles!!!!!!

(Voor herstel vanaf 8 Maart t/m 5 April 2024 in het revalidatiecentrum Pniel afdeling Schenkel Ijsselland Ziekenhuis
doorgebracht)

Go up