Ron D. B.
1/5
Deze partij komt gemaakte afspraken niet na. 70% van het personeel heeft er niets te zoeken en het lijkt erop dat hun primaire bron van inkomsten een zeer winstgevend intaketraject is (300 euro per uur fysiek contact) waarvan nota bene wordt gezegd dat dit gratis is (niet gratis voor de verzekerde, maar gewoon "gratis").
Let op: de uitkomst van een intaketraject is alleen een antwoord op de vraag *of* ze iets gaan doen. Je hebt op dat moment al veel tijd verspild aan hun personeel dat wat mij betreft onderdeel is van een zorgverzekeringsfraudeconstructie. Om te beslissen of ze iets gaan doen, is al die tijd volledig overbodig, waardoor ze dus gewoon vooral veel kosten maken voor de samenleving. Als de hele zorg zo in elkaar zit, is het geen wonder dat het zo duur is geworden. Ze noemen een dergelijke beslissing ook "zorg". Het equivalent bij een slager zou zijn "Mag ik 100 gram worst?" en dat de slager dan zegt "Nee" en vervolgens 40 euro in rekening brengt, waarmee je nog geen worst hebt. Het hele concept van "zorgkosten" voor een intake is gewoon een grote zwendel en ik zie niet waarom zorgverzekeraars dat ooit zouden willen vergoeden, tenzij ze een onderdeel zijn van die zwendel. Medinello schrijft -- ongevraagd -- een heel rapport, omdat dit bij hun intaketraject past, maar daarover informeren ze je nooit. Dat is vergelijkbaar met het kopen van een worstje bij de slager en dat je dan verplicht wordt om nog 100kg biefstuk te kopen. Deze praktijken zijn overigens gewoon tegen de wet (zo is er bijvoorbeeld een informatieplicht om dit soort dingen te voorkomen), maar hierop wordt haast niet gehandhaafd. Voor het gebrekkige handhaven mag je dan weer bij de overheid zijn, maar aangezien handhaven op werken lijkt, zul je ze dat nooit zien doen.
Hetgeen Bianca (andere negatieve review) is overkomen, is mij ook overkomen bij een andere locatie, wat het dus gewoon tot beleid maakt. Ik werd verrast door een factuur (bijna duizend euro) voor iets wat niet overeen is gekomen.
In mijn geval heb ik speciale mondelinge afspraken gemaakt. Ik raad eenieder aan om ook bij contact met deze partij alles via bijv. de dictafoon mogelijkheid op een iPhone op te nemen, omdat deze partij niet te vertrouwen is.
Kijk ook vooral naar de reviews op Zorgkaart Nederland. Geloof je het zelf? Een 2.5 als cijfer zou nog geloofwaardig zijn.
De organisatie zelf is ook zeer rommelig. Zo heb ik meegemaakt dat ze niet eens in staat waren om een webcam werkend te krijgen en aan mij gingen vragen hoe ze dat wel konden doen. Ik heb ook meegemaakt dat mensen mij gingen bellen over zaken waar ze geen verstand van hadden. De organisatie claimt ook dat ik bepaalde documenten zou hebben ondertekend of ontvangen, terwijl ook dat niet waar is. Ze komen ook aanzetten met onprofessionele toestemmingsformulieren, waarbij het dan weer lange tijd duurt, voordat ze snappen dat ze een fout hebben gemaakt. Kortom, als je graag een hoop ellende wilt hebben, bel deze partij dan vooral.
Ik zie persoonlijk geen verschil tussen een stel Nigeriaanse oplichters in een call center en deze partij.
Contact volledig vermijden is de beste optie. In een functionerend zorgsysteem zou deze partij worden verwijderd uit het systeem, maar helaas leven we in een bijna laissez-faire economie bestaande uit "zorgondernemers", die zonder enige scrupule argeloze patiënten gebruiken als een middel om belastinggeld te onttrekken aan de samenleving. Het aspect "mensen helpen" komt nl. niet eens bij ze op.