Hups - Amsterdam

Adres: Wibautstraat 137-D, 1097 DN Amsterdam, Nederland.
Telefoon: 202480537.
Website: hups.nl
Specialiteiten: Thuiszorg, Ouderenzorg.
Andere interessante gegevens: Rolstoeltoegankelijke ingang.
Beoordelingen: Dit bedrijf heeft 19 recensies op Google My Business.
Gemiddelde mening: 4.9/5.

πŸ“Œ Locatie van Hups

Hups Wibautstraat 137-D, 1097 DN Amsterdam, Nederland

⏰ Openingstijden van Hups

  • Maandag: 09:00–17:30
  • Dinsdag: 09:00–17:30
  • Woensdag: 09:00–17:30
  • Donderdag: 09:00–17:30
  • Vrijdag: 09:00–17:00
  • Zaterdag: Gesloten
  • Zondag: Gesloten

Zeker, hier is een uitgebreide beschrijving van Hups, geschreven in een formele, vriendelijke stijl en met de gevraagde

πŸ‘ Beoordelingen van Hups

Hups - Amsterdam
dennizdvd
5/5

Via de verzekeringmaatschappij van onze moeder zijn we voorgesteld voor respijtzorg van de Mantelaar voor onze moeder die rolstoelgebonden en ziek is. Wij zijn ontzettend blij dat alles goed en duidelijk is geregeld. Onze moeder kon zo dus thuis blijven totdat de mantelzorgster weer in Nederland was. Wij zijn ontzettend dankbaar dat de Mantelaar bestaat. Duidelijke, vriendelijke service van de medewerkers die wij telefonisch hadden gesproken, de mevrouw die de intake deed en de lieve studenten. Begin van de dag kregen wij een email van de dagboek van de studenten hoe de zorg was verlopen...dit is heel erg fijn. Geen omkijken naar de declaratie voor de verzekering want de Mantelaar regelt dit. Als we eerder hadden geweten dat zo een organisatie bestond, hadden we zeker eerder gebruik van gemaakt. Wij zijn iedereen van de Mantelaar erg dankbaar en zullen in de toekomst (mits nodig) zeker weer gebruik maken van jullie diensten.

Hups - Amsterdam
Marc L.
5/5

Begin dit jaar had ik 2 ouders die alletwee steeds meer zorg nodig hadden. Een vader , herstellende van bestralingen wiens adem steeds meer werd afgesneden en nog kort zou leven. En een moeder met een zware spierziekte die er TIas bij kreeg.

Op dat moment is veel meer zorg nodig dan regulier aangeboden wordt.

Dankzij de Mantelaar hebben we mijn moeder de corona crisis uit een tehuis weten te houden. Eerst met nachtzorg en later 3x in de week overdag hebben we weten te voorkomen dat mijn moeder in isolatie zou komen.

Daar waar de rest van de zorg overbelast was, was de mantelaar in staat om buiten hun normale werkgebied toch 3 dames (super meiden) te vinden die mijn moeder door deze tijd helpen heen te loodsen.
De Mantelaar biedt het deel van de zorg wat reguliere zorg door tijdsdruk niet kan bieden. Het sociale deel van de zorg die de Mantelaar brengt wordt ernorm gewaardeerd.

Mijn moeder vindt het geweldig en het is voor haar een super belangrijk onderdeel van haar bestaan. Was het in het begin alleen snachts helpen met toilet bezoek. Nu is het verschoven naar sociale activiteiten zoals praten , koken en eten.
Om de paar weken plannen we met de dames de komende periode in en zo zorgen we ervoor dat er iedere dag een Mantelaar of een kind langs komt en weten we toch wat structuur te blijven houden.

De communicatie met de organisatie loopt altijd snel en professioneel. Nu er een PGB is, kunnen we ook met afzonderlijke dames zorgcontracten afsluiten waardoor we niet meer alles zelf hoeven te betalen. Ook dit proces loopt soepel via formulieren die de Mantelaar aanlevert.

Hups - Amsterdam
Ron D.
5/5

Ik ben als mantelzorger dagelijks bij mijn moeder die door geheugenverlies en wat lichamelijke ongemakken niet zonder zorg kan. Zij woont nog zelfstandig, maar ontvangt dagelijkse thuiszorg wat betreft verpleging en verzorging.
Naast alle noodzakelijke lichamelijke zorg is er natuurlijk ook behoefte aan ondersteuning wat betreft het bieden van structuur in haar leven, dat doe ik dagelijks als mantelzorger.
Mijn vakantie's zijn altΓ­jd een groot probleem voor mijn moeder en ik ga dan ook nooit met een gerust gevoel weg.

Voor dit jaar ben ik op zoek gegaan naar iemand die tijdens mijn vakantie een oogje in het zeil kan houden bij mijn moeder.
Na wat zoeken op het internet zag ik dat haar ziektekostenverzekeraar VGZ vervangende mantelzorg mogelijk maakt en na een telefoontje met VGZ kwam ik in contact met de Mantelaar.

Telefonisch werd ik vriendelijk en professioneel te woord gestaan en mijn wensen ten aanzien van de zorg van mijn moeder werden doorgezet naar de verschillende aangesloten studenten.
Na een paar dagen ontving ik al een mail met de profielen van de studentes die gereageerd hadden op mijn aanvraag.
Ik heb daarna twee studentes geselecteerd en deze via de Mantelaar uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek bij mijn moeder.
Tijdens dit gesprek werd al snel duidelijk dat er een klik ontstond tussen mijn moeder en de studentes. Direct zijn er telefoonnummers en mailadressen uitgewisseld en de gewenste taken besproken.

Na de noodzakelijke administratieve formaliteiten ben ik met een gerust gevoel op vakantie gegaan.
Dagelijks belde ik even met mijn moeder en ik had haar in tijden niet zo rustig aan de telefoon gehoord. Ze was heel enthousiast over de beide studentes die dagelijks gedurende twee weken enkele uren bij haar op visite kwamen, Pascalle in het weekend en Daphne doordeweeks.

De studentes hebben mijn moeder liefdevol en met veel respect geholpen en gezelschap gehouden. Naast het wandelen, boodschappen doen, kleine huishoudelijke taken ... is mijn moeder ook begeleid tijdens haar wekelijks bezoek aan de kapper.

Dagelijks ontving ik een rapportage van de studentes over hun bezoek aan mijn moeder. Via WhatsApp had ik zo nodig direct contact en dit alles heeft er voor gezorgd dat ik een heerlijke onbezorgde vakantie heb gehad.

Nu ruim een week na mijn vakantie, hoor ik mijn moeder nog dagelijks over die geweldige meiden die zo lief voor haar geweest zijn.
Ook heb ik van buren en zorgmedewerkers te horen gekregen dat zij hadden opgemerkt dat er zo zorgzaam met mijn moeder is omgegaan door de studentes.

Het geeft mij een gerust gevoel dat ik de Mantelaar heb ontdekt en zal bij een volgende vakantie of uitstapje zeer zeker weer een beroep doen op de Mantelaar en de aangesloten studenten πŸ‘ŒπŸ‘Œ

Hups - Amsterdam
Lars R.
5/5

Allereerst wil ik mijn grote dank uitspreken voor de geboden hulp van Mantelaar. Zonder hen had alles een stuk minder dragelijk geweest.
Mijn moeder heeft de ziekte van Alzheimer en kon zich hierdoor steeds moeilijker handhaven in haar eigen woning. Doordat mijn vader vorig jaar plots overleed werd mijn moeders leven steeds ingewikkelder. Hierdoor werden de zorg en hulp die wij haar boden ook steeds intensiever. Op een bepaald moment lukte het mijn moeder ook lastiger om te bedenken wanneer zij naar bed moest. De slaapdiensten vanuit Mantelaar boden hierin uitkomst. Twee dagen na het eerste contact met Mantelaar kon een aantal zorgstudenten al starten. Dit heeft ons de lucht en rust gegeven die wij al lang kwijt waren. Uit respect voor de privacy van de zorgstudenten zal ik hun namen niet noemen, maar ik hoop dat ze weten dat ik over hen spreek.
De liefdevolle en begripvolle houding die zij hadden richting mijn moeder verdienen meer eerbied en dank dan dat ik in woorden kan uitdrukken.
Enorm bedankt allemaal. Helaas zal mijn moeder jullie gaan vergeten, maar dat geldt zeker niet voor ons. Enorm bedankt voor alles en ik kan iedereen die hulp nodig heeft Mantelaar met klem aanbevelen.

Groetjes, Lars Rademaker.

Hups - Amsterdam
bob B.
5/5

Mijn dementerende vader heeft tijdens zijn ziekenhuisopname vanwege een heupfraktuur gedurende de nachten toezicht gehad van de studenten van Mantelaar. Zowel de mensen op kantoor, de gehele organisatie en de studenten toonden een enorme betrokkenheid en oprechte aandacht voor ons en mijn vader. Grote complimenten!!

Hups - Amsterdam
Lies K.
4/5

Via Mantelaar is er een aardige student bij ons thuis geweest om met mijn demente man bezigheid te zoeken. Ze wandelden samen en keken de krant door. Maar de topper was de sjoelbak! Onze student kende dat puur Hollandse spel niet en vond het erg leuk. Samen deden ze het heel fanatiek.
Hij had zich goed ingeleefd in wat hij kon verwachten en hoe hij mijn man zou benaderen. Dat was heel fijn.

Hups - Amsterdam
Paula J. E. H.
5/5

De zorg voor een geliefde naaste kan een hele zorg zijn. Dan is het fijn als je goede ondersteuning kunt krijgen. De Mantelaar staat ons al ruim twee jaar nabij. Met liefdevolle, vanzelfsprekende zorg voor mijn moeder. Zorg ook met een persoonlijke noot. Bravo.

Hups - Amsterdam
Ma V.
5/5

Sinds april komt er een studente fysiotherapie bij onze moeder langs, 2 x in de week ongeveer. Wij als kinderen zijn ontzettend blij met haar! Ze kijkt weer op een andere manier naar onze moeder, komt met leuke ideeen voor activiteiten en heeft inlevingsvermogen. Heel fijn!

Go up