- GezondheidNetwerk
- Instituut Mijnbouwschade Groningen (IMG) - Groningen
Instituut Mijnbouwschade Groningen (IMG) - Groningen
Adres: Cascadeplein 10, 9726 AD Groningen, Nederland.
Telefoon: 8004444111.
Website: schadedoormijnbouw.nl
Specialiteiten: Stadskantoor.
Andere interessante gegevens: Rolstoeltoegankelijke ingang, Rolstoeltoegankelijke parking, Toilet.
Beoordelingen: Dit bedrijf heeft 67 recensies op Google My Business.
Gemiddelde mening: 1.9/5.
📌 Locatie van Instituut Mijnbouwschade Groningen (IMG)
⏰ Openingstijden van Instituut Mijnbouwschade Groningen (IMG)
- Maandag: 08:00–17:30
- Dinsdag: 08:00–17:30
- Woensdag: 08:00–17:30
- Donderdag: 08:00–17:30
- Vrijdag: 08:00–17:30
- Zaterdag: Gesloten
- Zondag: Gesloten
Instituut Mijnbouwschade Groningen (IMG) is een organisatie die zich richt op de compensatie van schade door mijnbouwactiviteiten in de provincie Groningen. Het instituut staat op Adres: Cascadeplein 10, 9726 AD Groningen, Nederland. De telefoonnuméro is Telefoon: 8004444111 en de website is Website: schadedoormijnbouw.nl.
De specialiteiten van IMG zijn voornamelijk gericht op de compensatie van schade aan particuliere en zakelijke eigendommen, maar ook op het vergoeden van schade aan natuurgebieden en cultureel erfgoed. Daarnaast kunnen zij ook adviseren over preventie en compensatie van schade door mijnbouwactiviteiten.
Enige andere interessante gegevens zijn de rolstoeltoegankelijke ingang en de rolstoeltoegankelijke parking. Het bedrijf heeft 67 recensies op Google My Business en de gemiddelde mening is 1.9/5.
👍 Beoordelingen van Instituut Mijnbouwschade Groningen (IMG)
Joppie 4.
Het blijft een trieste bende. Mooie praatjes van de overheid maar de werkelijkheid blijft schrijnend. Aanvullingen tot 10.000 euro voor mensen die tekort zijn gedaan zou begin 2024 worden rechtgetrokken. Echter met 1 druk op de knop schuift men dit vooruit naar medio 2024 en inmiddels 2025 en 2026 omdat het gewoon één grote bureaucratische incapabele stinkende bende is.
Opnieuw een 0-meting doen zodat bevriende aannemers en ZZP-ers ook weer een zakcentje kunnen verdienen voor hun rapportages en zo blijft er weer een enorme zak geld aan de strijkstok hangen en hebben gedupeerden in de provincie weer te maken met een tijdrovende afhandeling.
Ondertussen blijven de grote schades 5-10 jaar hangen in een stroopachtig papierenmolen.
Hoe maak je mensen stapelgek en boos?
En dan ook nog vreemd opkijken wanneer een burger z'n tanden laat zien en gaat grommen...
Anja L.
Zootje ongeregeld.En dat is nog netjes gezegd.Verdienen hier geld over een ander zijn rug en schade dus.Zo dood aan geërgerd dat ik een hartkwaal en hoge bloeddruk van over heb gehouden.
Het gaat ons niet om geld.Maar om eerlijkheid.Heb 3000 immateriële schade gekregen.Dat is een lachertje.Dat is nog niet eens de helft van de prijs van een vakantie van ons..Doe ff normaal.
Inderdaad wordt hier geld verdiend over de rug van de gewone burger.
Ingehuurde gasten verdienen aan afwijzen van onze schades.Ze zetten alles op alles om gelijk te krijgen.Wordt hier boos van...
Michiel D. J.
Mijn beoordeling is niet eerlijk beoordeeld.
En niet gelijk getrokken met ons huishouden.
Het hele gezin wordt gecompenseerd behalve ik. Terwijl de aanvragen het zelfde zijn ingediend.
contact gehad en telefonisch de situatie uitgelegd.
Mijn beoordeling zou opnieuw herzien worden betreft in materiële schade.
Binnen korte tijd kreeg ik een mail dat ik gebeld zou zijn wat niet gebeurt is, en dat ik geen schade of bevinding zou hebben mee gemaakt. Terwijl het om het zelfde huis gaat en zelfde gezin gaat. De andere gezinsleden zijn wel gecompenseerd…
Verder geen duidelijke uitleg of onderbouwing wat het verschil is in deze zaak.
Vreemde manier van werken en behandelen.
Huishoudens worden dus NIET gelijk getrokken!
Schandalig.
Er zijn dus huishoudens die niet gelijk worden getrokken!
Jac K.
Groningen is het afvoerputje van Nederland. Onze dolgedraaide overheid blijft maar spelletjes spelen. Mooie praatjes en verhaaltjes maar er komt niets van terecht en alles wordt op de lange baan geschoven door het IMG en NCG. De aanvullende vaste vergoeding zou in het voorjaar van 2023 al van start gaan maar is doorgeschoven naar eind 2024. Inmiddels is wel het bedrag verhoogd als een soort zoethoudertje. Echter afhandeling is inmiddels doorgeschoven naar eind 2025. Bureaucratie ten top!!! We worden als idioten behandeld. We zijn een soort kolonie geworden en zijn nog net geen slaven.
Wel wordt hier de bodem leeggetrokken. Gas- en zoutwinning zorgt voor enorme bodemdaling. Daarnaast wordt het landschap volgezet met zonnepanelen. Ook mogen we hier alle buitenlands gespuis opvangen wat zich ook nog misdraagt en alleen maar ellende veroorzaakt en onze sociale voorzieningen leegslurpt.
Het is een chaotische bende en het einde is nog lang niet in zicht.
A D.
Nog steeds gaat een groot deel van het geld naar 'deskundigen' en bureautjes die vage en slecht onderbouwde rapporten maken met vooral heeeel veel foto's. Quantity over quality heet dat.
Ik raad iedereen aan deze organisatie wakker te schudden en voor je eigen casus een zogenaamd verzoek Wet openbaar bestuur (Woo) in te dienen. Dan dwing je in ieder geval af dat je antwoorden krijgt.
Inmiddels weer bijna 3 maand verder en een flinke overschrijding van de wettelijke termijn waarbinnen het Woo verzoek moet zijn afgehandeld. Mijn recht op garantie van eerder slecht herstelde schade ligt nu inmiddels 15 maanden stil en het verzoek om een vergoeding voor immateriële schade is daar weer van afhankelijk. Verschillende medewerkers waarmee ik contact heb gehad spreken elkaar tegen. Het schiet dus lekker op, dat heet bij het IMG tegenwoordig 'menselijker en makkelijker '.
Maar geef nooit op !
Inmiddels is de pauze van mijn casus afgehaald en worden de nieuwe regels (menselijker, makkelijker etc) uitgewerkt tot beleid. Dat betekent dat de beslistermijn tot waarschijnlijk zomer 2024 wordt verlengd. In normaal Nederlands, de zaak ligt tot zomer 2024 weer stil.
Uit de gegevens die ik naar aanleiding van mijn Woo verzoek heb ontvangen, blijkt dat het bureau met deskundigen jaarlijks ca. 13 miljoen ontvangt van het IMG voor hun adviezen. Vergeleken met de jaaromzet ( info KvK) blijkt dat een substantieel deel te zijn , waardoor je je kunt afvragen hoe onafhankelijk zo'n bureau nog is in hun advisering. We kennen immers het gezegde, wiens brood men eet diens woord men spreekt?
Positief feit is wel dat de communicatie mbt het Woo verzoek erg duidelijk en correct was , daarom een * erbij.
De hoorzitting n.a.v. een bezwaar in de afhandeling van het Woo verzoek verliep correct. In de nabespreking was er ook ruimte om een eventuele afhandeling van mijn eenvoudige casus te versnellen. Ik heb inmiddels wel de indruk dat ik met deze simpele zaak 4-5 medewerkers van het IMG en een extern bureau van werk voorzie. Dat is waarschijnlijk die €0.75 van elke Euro.
Wat betreft de onafhankelijkheid van de werkwijze van de casemanager zijn echter wat vragen gerezen. Een mail met vragen daarover is nu bijna 3 weken onderweg en ook na een herinnering blijft het, tot nu toe, akelig stil. Geduld is ook met een IMG een schone zaak en vergt een lange adem.....
Inmiddels excuses ontvangen voor het uitblijven van een reactie op mijn mail cq vraag. De zaak begeleider heeft om praktische reden buiten het protocol om gehandeld in sommige gevallen kan dat natuurlijk handiger zijn.
Nog geen uitsluitsel over mijn bezwaarschrift en voor de rest ligt alles stil. Het indienen van een claim op garantie is nogal ongewoon en de protocollen zijn daar blijkbaar niet ingesteld , ondanks het feit dat het IMG deze garantie erkend. Mocht mijn verzoek om inzicht in de kosten van het deskundigen bureau worden afgewezen dan zal ik in beroep gaan.
Er is een nieuwe regel voor een vaste vergoeding van €10.000 . Heb je eenmalig al €5000 gehad dan kun je een aanvulling krijgen tot max €10000.
Ook hier kun je pas na de zomer een aanvraag voor doen. Zo blijft er van alles 'op de plank liggen' een nog niet afgeronde garantievergoeding, een aanvraag voor immateriële schade, een nog lopend conflict over een Woo verzoek en nu dus die aanvulling. Zo creëert het IMG zijn eigen werk en begin ik een secretaresse te missen. O ja , hoe was het ook al weer: menselijker, makkelijker en milder. Het zou al mooi zijn als één van deze doelstellingen werd gehaald.....
Eindelijk na exact 6 weken een reactie op mijn Woo bezwaar ( hoorzitting) ontvangen.
De mail bevat echter een bijlage met een transcriptie van de hoorzitting nav het bezwaarschrift begin februari. In een bijlage de melding dat mijn bezwaar niet ontvankelijk is verklaard, afgewezen dus. De volgende stap is nu beroep aantekenen bij de rechtbank.
Het IMG is zeer bedreven in het juridiseren van technische problemen omdat er volgens mij alleen maar juristen werkzaam zijn. Helaas vindt Google dat mijn max aantal woorden nu is bereikt...
Kris L.
Één ster is nog teveel.Je krijgt bij schade mensen van bureautje aan de deur.Zien de scheur wel of niet.Wordt regelmatig afgewimpeld.Schade 0.We wonen 500 meter af van een aantal zware klappen.Mijn huis is 40 jaren jong.Schade onstaat spontaan.Tuurlijk.Veel schades gemeld.Met veel moeite nog niet de helft er van vergoed gekregen.
Ze krijgen een bonus als ze schade afwijzen.Premiejagers.Schandalig.
De bureautje s verdienen over de rug van iemand die schade heeft.Geld word heel fout gebruikt.Andere aanpak en andere mensen zijn hier nodig.
Arjan F.
Net als al mijn buren in de straat een afspraak gemaakt voor een intake van de scheuren in mijn woning, deze intake heeft in september 2020 plaats gevonden. De buren kregen binnen enkele weken een rapport in huis met daarin de vaststelling van de schade en de daarbij behorende vergoeding. Ik kreeg echter een brief waarin stond dat mijn schades nogal afweken van de standaard in de buurt. Na bijna een jaar van bellen over de status en wat nietszeggende informatie vanuit het IMG kreeg ik in juni mijn rapport waarin vermeld stond dat ik €0 vergoeding voor mijn schades kreeg. Ze hadden gelijk ik wijk nu inderdaad af van de standaard in de buurt. Ze moeten zich dood schamen over deze manier van afhandelen!
Frank
Niks menselijker makkelijker. Langzame afhandeling. Op bezwaar word niet gereageerd. Niks gelijk trekken huishoudens. Word lang in onzekerheid gezet. Op vragen krijg je algemene antwoorden die geen duidelijkheid geven over het desbetreffende dossier. Wettelijke vertegenwoordigers kunnen geen informatie verkrijgen over hun eigen kinderen en afhandeling van de inmatteriele schade.
Apothekengroep Groningen B.V. - Scheemda
Woldstede - Woonzorg Nederland - Midwolda
Rijbewijskeuring Officieel Winschoten - Winschoten
Keuringsarts Rijbewijs Winschoten - Winschoten
De Zorgpartners B.V. - Midwolda
Dorpskerk - Midwolda
CGK Midwolda - Midwolda
Cultureel Maatschappelijk Zorgbureau B.V. - Groningen
Zonnehuisgroep Noord - Alliance - Hoogezand
Consultatiebureau Hoogezand - Hoogezand
Nonaa - Midwolda
Midwolda - Midwolda
Buurtzorg Midwolda - Midwolda